fbpx

Kettlebell Øvelser – Sådan træner du med kettlebells

 In Øvelser

Kettlebell træning er super effektiv træning. Om du træner i et fitnesscenter – eller hvis du træner derhjemme er det super nemt at klare træningen med forskellig kettlebell øvelser, fordi de ikke fylder ret meget.

 

Du vil lynhurtigt kunne komme hele kroppen igennem med kettlebell træning, hvor du får styrket din krop – og samtidig kan du hurtigt få pulsen op, ved mange af kettlebell øvelserne – HVIS du vælger de rigtige kettlebell øvelser vel og mærke 😉

Derudover er der rigtig mange lidt mere avanceret kettlebellsøvelser som også sætter store krav til din balance, stabilitet og din bevægelighed.

Så alt i alt, er kettlebells træning en fantastisk træningsmetode til at komme i form hurtig, effektiv, og med minimalt af udstyr.

I denne artikel skal vi kigge på nogle forskellige kettlebelløvelser alt efter om du er begynder eller mere øvet.

Kettlebell træning - Kettlebellsøvelser

Øvelser med Kettlebells

Inden du går i gang med kettlebell træning er det en god idé at vurdere dit eget niveua, begynder, øvet eller avanceret. De fleste begynder øvelser kan du vælge at bruge en kettlebell, men du ville også sagtens kunne bruge en håndvægt i disse øvelser. Jo mere øvet du bliver, jo mere kommer kettlebells’ rigtig til sin ret. Det er nemlig pga. af kuglens udformning at du kan lave øvelser der kræver mere hurtighed og stabilitet som du ikke kan med en almindelig håndvægt.

LÆS OGSÅ: Find et Kettlebell træningsprogram her

 

Når er begynder er det nemmest at håndtere en kettlebell ad gangen, mens når du når til et mere avanceret niveau, begynder du at kunne jonglere to kugler ad gangen. Men start med en.

FÅ: Den store mave-guide

  • Guiden der viser dig hvilken fejl du ikke må begå når du træner mave – og hvad du skal gøre i stedet

Øvelser med Kettlebell – Begynder

Kettlebell øvelse 1: Dødløft

Sådan laver du Dødløft med kettlebells

Kettlebell øvelse 2: Press over hovedet

Kettlebell øvelse 3: Goblet Squat

Sådan laver du Goblet Squats

Kettlebell øvelse 4: Rows eller Træk med Kettlebells

Sådan laver du Rows:

 

Øvelser med Kettlebell – Øvet

Kettlebell øvelse 1: Swings

Kettlebell øvelse 2: Pushpress

Kettlebell øvelse 3: Squats med 2 Kettlebells

Kettlebell øvelse 4: Planke Rows

Øvelse 5: Get-ups / Turkish Get-up

Ligesom ved begynder øvelserne, kan du også her vælge at køre disse øvelser en ad gangen, eller lave dem i “ring”. Når du er mere øvet kan du måske klare optil 4-5 sets, alt efter hvor trænet du er. Alle øvelserne kan du sagtens lave 8-12/15 gentagelser – dog med undtagelse af Get-ups. Get-ups er en øvelser der træner samtlige muskler i kroppen, og det tager relativt lang tid at lave en gentagelse. Derfor egner get-ups sig kun til 1-2 gentagelser.

 

God fornøjelse med din kettlebells træning.

FÅ: En gratis kostplan


Denne artikel er skrevet af Marianne Gilbak. Personlig træner og fitnessekspert.

Summary
Kettlebell træning
Article Name
Kettlebell træning
Description
Kettlebell træning. I dette indlæg finder du en masse kettlebell øvelser og hvordan du bruger din kettlebell
Author
Publisher Name
Gilbaks
Recommended Posts
Kontakt os

Har du spørgsmål eller kommentarer, er du altid velkommen til at kontakte mig. Smid en besked, så svarer jeg tilbage hurtigst muligt.

Få en flad maveMave hjemmeøvelser -