Kostplan – Find flere gratis kostplaner

 In Kost

Det kan v√¶re uoverskueligt at vide hvor meget eller hvor lidt du skal spise, hvis du √łnsker et v√¶gttab. Der findes utallige m√•der at tabe sig p√•, se bare Sundhedsstyrelsen r√•d HER. En af de veje du kan g√• for at opn√• et v√¶gttab er at f√łlge en kostplan. S√• derfor finder du i denne artikel forskellige kostplaner du kan downloade helt gratis, for at f√• noget inspiration. Du finder planer som passer perfekt til et v√¶gttab for enten m√¶nd eller kvinder.

Gratis Kostplan

Download kostplanen gratis her:


Hvad er en kostplan?

Det er egentlig blot en plan der fortæller dig hvad du må spise, hvor meget du spise Рog måske også hvornår du må spise det.

Den bliver typisk udarbejdet af en personlig træner, kostvejleder eller anden type vejleder. Men du kan faktisk også sagtens lære at lave din egen kostplan helt gratis.

Den kan bruges som inspiration, men hvis du vil v√¶re sikker p√• at f√• s√• gode resultater som overhovedet muligt, s√• skal du helst f√łlge kostplanen – SLAVISK.

Find en gratis kostplan her:

find en gratis kostplan

kostplaner gratis - kostplan

kostplaner til vægttab

kostplan på 2000 kcal

madplan 2500 kcal

kostplan 3000 kcal

H√łr fra andre der har brugt en af kostplanerne:

Gav mig struktur

Kostplanen jeg valgte gav mig en struktur og et overblik på hvor meget jeg rent faktisk kan spise, hvis jeg vælger mad af den rette kvalitet. 

Ulla, 47 år

✭✭✭✭✭

Fedt at man kan finde så mange madplaner helt gratis

Hvor er det fedt at man kan finde så mange kostplaner af så god kvalitet helt gratis. Jeg ved at jeg ikke kan leve efter en kostplan hele mit liv, men den har givet mig sparket til at komme igang, og få en guide.

Pernille, 31 år

✭✭✭✭✭

Gav mig overblikket til at opbygge muskelmasse

Når man lige starter med at træne findes der så mange forskellige råd og meninger. Jeg valgte denne kostplan da jeg ved Marianne har hjulpet mange bekendte, og har været i branchen i mange år.

Jonas, 29 år

✭✭✭✭✭

Hvilken kostplan skal jeg vælge?

Når du skriver dig op til at modtage din madplan, bliver du præsenteret for en række forskellige valgmuligheder, som alle indeholder forskellige kalorier. Hvad du skal vælge afhænger af nogle forskellige faktorer, bl.a:

  • Er du mand eller kvinde?
  • √ėnkser du at tabe dig, eller √łnsker du at tage p√•?
  • Hvor mange kilo du √łnsker at tabe dig, hvis dette er dit m√•l?
  • Hvad din nuv√¶rende v√¶gt?
  • Hvor aktiv er du?
  • Hvor gammel er du?

Er du helt i tvivl kommer der her nogle guides til hvilken plan du skal v√¶lge alt efter om du √łnsker et v√¶gttab, eller √łnsker at tage v√¶gt p√•.

Brug en kalorieberegner som denne, til at udregne dit ligevægtsindtag.

Kostplan til vægttab

Hvis du vil have et realistisk vægttab, skal du regne med at tabe dig et kilo om ugen РMAX.

Ja du vil opleve at du nogle gange kan tabe dig mere, men v√¶gttabet falder typisk i takt med at du smider v√¶ske og de andre “nemme” kilo. Derfor er det en god id√© at g√• efter max 1 kilo om ugen.

For v√¶lge den plan der passer bedst til dig, skal du f√łrst finde dit ligev√¶gtsindtag, det g√łr du ved at bruge en kalorieberegner som kan give dig et estimat p√• hvad dit ligev√¶gtsindtag er.

Eller også tæller du dine kalorier i et par dage og bruger det som indikator på hvad dit ligevægtsindtag er.

Når du har fundet dit ligevægtsindtag, må du MAX gå 1000 kalorier under dette. Lad os tage et eksempel.

Hvis du fx har fundet dit ligevægtsindtag er på 2200 kcal. kan du godt vælge en på 1200 kcal. men hvis du har et ligevægtsindtag på 2500 kcal. skal du vælge en på 1500 kcal. Рhvis du vil tabe dig et kilo om ugen.

‚ěě Kostplan 1200 kcal.¬†

Hvis du du er en kvinde og ikke vejer over 70-75 kg, og ikke er særlig aktiv kan du godt vælge en  på 1200 kcal.

‚ěě Kostplan 1500 kcal.

Er du en mere aktiv en kvinde, eller mand der der ikke er super overvægtig, vil jeg anbefale at starte med at vælge en  på 1500 kcal.

‚ěě Kostplan 1800 kcal.¬†

Er du en MEGET aktiv kvinde der gerne vil tabe lidt kilo, eller en mand der er lidt eller medium aktiv, skal du måske have en plan der ligger på 1800 kcal.

Hvor meget kan du forvente at tabe dig ved at f√łlge en kostplan?

N√•r du har fundet dit ligev√¶gtsindtag, kan vi teoretisk finde ud af hvor meget du kan tabe dig om ugen. Men husk der er et k√¶mpe MEN – det er kun vejledende. Fordi kroppen har det bare med at justere til og fra, og kompensere. S√• selvom du er n√łjagtig, t√¶ller alt, m√•ler pr√¶cist osv. s√• er det kun vejledende. Fordi dit ligev√¶gtsindtag er ikke statisk. Det kan sagtens variere fra dag til dag. Hvor du en dag er mega aktiv, og forbr√¶nder mere end dit udregnet ligev√¶gtsindtag, mens du den n√¶ste dag er meget mindre aktiv end du forventer. Alt dette vil p√•virke resultatet.

Jeg taber mig ikke ved at f√łlge en kostplan?

Hvad g√łr du hvis v√¶gttabet g√•r i st√• undervejs? F√łrst og fremmest er det vigtigt at vide at det er helt normalt at opleve at v√¶gten nogle gange g√•r i st√•. MEN pr√łv at overveje nogle af disse grunde, hvis du ikke opn√•r fremgang.

Du er ikke præcis nok:

Det er nemt at komme til at indtage mere end man lige tror, hvis ikke man m√•ler og vejer sin mad. Derfor kan det v√¶re sv√¶rt, fordi det kan godt v√¶re tidskr√¶vende hele tiden at skulle m√•l og veje. Kan du fint g√• ned i v√¶gt med √łjem√•l, s√• endelig g√łr det, men oplever du stilstand, s√• tjek m√•lene efter.

Du f√łlger den – Det meste af tiden.

Mange har det med at leve super restriktivt, mandag – torsdag. S√• kommer weekenden, og s√• bliver der afviget, der bliver indtage masser af cheatmeals og hvad ved jeg. Hvis det gentager sig uge efter uge, er det h√łjst sandsynligt grunden til du aldrig kommer videre.

Kostplan til muskelopbygning

√ėnsker du i stedet at opbygge noget muskelmasse skal du noget h√łjere op i kalorier. Hvor meget du helt pr√¶cis skal op i af kalorier afh√¶nger selvf√łlgelig igen af dit aktivitets niveau, og om du er mand eller kvinde. Men her er 2 gode bud p√• en plan du kan starte med, eller tage udgangspunkt i.

‚ěě Kostplan 2000 kcal

Denne kostplan er til dig der er kvinde, der m√•ske lige skal starte stille og roligt ud, med at f√• nok mad og nok protein. Hvis du oplever at du taber dig ved at f√łlge denne plan, skal du √łge dit kalorie indtag.

‚ěě Kostplan 2500 kcal

Denne kostplan er til dig der er mand, og gerne vil √łge muskelmassen. Eller hvis du er kvinde og er rigtig aktiv.

‚ěě Kostplan 3000 kcal.

Denne plan er for dig der er aktiv, og har en god portion muskelmasse. Kostplanen indeholder selvf√łlgelig godt med protein men ogs√• kulhydrater og fedt, for at sikre at man f√•r nok kalorier indenbords. Oplever du ikke at v√¶gten g√•r op ad ved at f√łlge denne kostplan, kan du gradvist fors√łge at indtage flere kalorier.

Det vigtigste for en kostplan til muskelopbygning er at den indeholder godt med protein, og selvf√łlgelig nok kalorier.

Hvem har udviklet kostplanen?

HEJ – Mit navn er Marianne Gilbak. Jeg har arbejdet i fitnessbranchen siden 2011 – og kender til alle sundhedstendenserne og slankekurerne der kommer og g√•r. Intet sl√•r en balanceret og n√¶ringsrig kost, som disse kostplaner selvf√łlgelig indeholder. Jeg har arbejdet som kostvejleder, coach og personlig tr√¶ner og kender i den grad til alle udfordringer der i forbindelse med at spise efter en kostplan.

Du kan læse mere om mig lige HER.


Opsummering om kostplaner

  • Brug dem som inspiration
  • L√¶r at kende de forskellige f√łdevarer s√• du ved hvilke du kan spise meget af, og hvilke du kan spise mindre af
  • Tilpas hele tiden din mad efter dit liv og din nuv√¶rende hverdag
  • Juster alt efter om du taber dig eller ej. Oplever du ikke et v√¶gttab, s√• pr√łv at skru ned for kalorierne – eller v√¶r opm√¶rksom p√• om du f√łlger planen til punkt og prikke.

FAQ 

Er det sv√¶rt at f√łlge en kostplan?

Det kan det v√¶re i perioder – men det handler i den grad om hvor langt du skruer ned for kalorierne, og hvor sv√¶rt du g√łr det for dig selv.


Hvor meget koster en kostplan?

Hvis du vil have en personlig tr√¶ner, kostvejleder eller anden person til at lave en kostplan for dig koster det dig omkring 500-1500 alt efter om der opf√łlgning vejning eller andet support med. Du kan ogs√• bare f√łlge den du f√•r serveret i dette indl√¶g helt gratis.


Hvilken app er bedst til at tælle kalorier?

Jeg bruger personlig My Fitnesspal – men det er et sp√łrgsm√•l om pr√¶ference, der findes ogs√• masser andre

Summary
product image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
5 based on 4 votes
Brand Name
Gilbaks
Product Name
Kostplan - Find flere gratis kostplaner
Price
DKK 0
Product Availability
Available in Stock
Recent Posts
Kontakt os

Har du sp√łrgsm√•l eller kommentarer, er du altid velkommen til at kontakte mig. Smid en besked, s√• svarer jeg tilbage hurtigst muligt.

kostplan 2000 kcal.kostplan 2500 kcal