fbpx

2500 kcal kostplan

 In Ikke kategoriseret

Her får du et eksempel på en kostplan der indeholder 2500 kcal.

En kostplan på 2500 kcal. er relativt mange kalorier – Så hvis du gerne vil tabe dig skal du være relativt aktiv for at dette kan lade sig gøre. Det er ikke umuligt, jeg har selv prøvet det dengang jeg var studerende og cyklede til alt + trænede flere gange om ugen + underviste i spinning.

Men hvis 2500 kcal. er lidt for meget til dig til at starte med, kan du prøve et lidt lavere kalorieindtag. Prøv måske med en kostplan på 2000 kcal her.

Men har du en god portion muskelmasse som kvinde, kan det sagtens lade sig gøre.

Er du mand kan du også bruge kostplanen, det handler selvfølgelig om din vægt og dit aktivitets niveau.

Er du i tvivl kan du udregne dit ligevægtsindtag og hvor mange kalorier du ca. forbrænder om dagen her:

Brug en kalorieberegner

Men lad os kigge på selv planen.

Dette indeholder kostplanen på 2500 kalorier:

Her kommer de forskellige måltider i madplanen. Planen på de 2500 kcal er fordelt på 3 hovedmåltider, 2 mellemmåltider og 1 træningsmåltid. Du kan sagtens bytte rundt på rækkefølgen af måltider, alt efter hvad der passer ind i dit liv og din hverdag.

Morgenmad: Havregrød

  • Havregryn, 80 g
  • Proteinpulver, whey, 20 g
  • Vand
  • lidt salt
  • Smør, 10 g

Mellemmåltid: Bananpandekager

  • Banan, 100 g
  • Æg, 1 stk
  • Havregryn, 25 g

Frokost: Rugbrød med Æg

  • Rugbrød. 100 g
  • Æg, 2 stk
  • smør, 6 g
  • Gulerødder eller andet grønt, 200 g

Mellemmåltid:

  • Knkæbrød, 40 g
  • Kyllingepålæg 40 g
  • Smør 5 g
  • Æble 1 stk.

Efter trænings-måltid

  • 35 g proteinpulver, whey
  • 1 banan, 100 g

Aftensmad: Pitabrød

  • Pitabrød 1 stk. 110 g (dem fra hatting på frost)
  • Kylling, 100 g
  • Blandet salat
  • majs, 50 g
  • Creme fraiche dressing, 25 g

Mellemmåltid: skyr snack

  • Skyr, 200 g
  • Bær, fx blåbær 100 g
  • mandler, 20 g

Kcal i alt: 2520 kcal.

  • Kulhydrat: 315 g
  • Fedt 70 g
  • Protein: 157 g

Er 2500 kalorier ikke det rigtige sted for dig? Så prøv at se om der er en anden kostplan der passer til dig her:

Find en Kostplan

FAQ – Generelle Spørgsmål om denne kostplan på 2500 kcal.

Kan man tage muskelmasse på ved at indtage 2500 kcal.?

JA det kan du sagtens, alt efter hvad dit ligevægtsindtag er. Du skal helst indtage flere kalorier end dit ligevægtsindtag hvis du ønsker at opbygge muskelmasse. Samtidig med at du selvfølgelig styrketræner og indtager nok protein.

Hvem er en kostplan på 2500 kcal. for?

Den kan være til alle, både mænd og kvinder. Det handler om hvad dit mål er, din vægt, og hvor aktiv du er. en typisk kvinde vil højst sandsynlig tage på af at indtage 2500 kcal, hvis du ikke er særlig aktiv eller træner. En almindelig mand/dreng, vil nok opleve at vægten er stabil med et indtag på 2500 kcal.

Summary
Kostplan 2500 kcal.
Article Name
Kostplan 2500 kcal.
Description
Find en gratis kostplan på 2500 kcal her.
Author
Publisher Name
Gilbaks
Recent Posts
Kontakt os

Har du spørgsmål eller kommentarer, er du altid velkommen til at kontakte mig. Smid en besked, så svarer jeg tilbage hurtigst muligt.

kalorieberegner