fbpx

Kostplan 1500 kcal.

 In Ikke kategoriseret

Her finder du en kostplan på 1500 kcal. En kostplan på 1500 kalorier egner sig godt til vægttab hvis du er en gennemsnitlig kvinde eller en mindre mand – Alt efter hvor aktiv du er selvfølgelig.

Fordelen ved kostplaner er at du ikke skal tænke over maden og tage stilling til hvad du må spise hvornår, valget er simpelthen truffet for dig.

Passer 1500 kcal ikke til dig? 

Find en anden kostplan her

 

Download kostplanen på 1500 kcal.

Her kan du se eksempler på måltiderne i kostplanen. Du kan downloade et gratis eksemplar herunder, hvor du får en pdf tilsendt direkte i din indbakke, så du kan printe kostplanen ud og hænge den på dit køleskab. Derudover får du flere forskellige dage at vælge imellem.

HVEM HAR UDVIKLET KOSTPLANEN PÅ 1500 kcal:

Mit navn er Marianne Gilbak. Jeg har arbejdet i fitnessbranchen siden 2011 – og kender til alle sundhedstendenserne og slankekurerne der kommer og går. Intet slår en balanceret og næringsrig kost, som disse kostplaner selvfølgelig indeholder. Jeg har arbejdet som kostvejleder, coach og personlig træner og kender i den grad til alle udfordringer der i forbindelse med at spise efter en kostplan.

Du kan læse mere om mig lige HER.

Sundhedsstyrelsens anbefaler bl.a. at der skal indtages godt med frugt og grøntsager, ikke for meget kød og godt med planter. Derfor indeholder denne kostplan selvfølgelig disse råd.

Jeg anbefaler desuden at du slukker tørsten i vand eller evt. Danskvand hvis du ønsker noget med brus. Det er generelt en rigtig dårlig idé at indtage flydende drikke med kalorier i, hvis du ønsker at tabe dig, fordi du hurtigt kan indtage 2-300 kalorier i juice, mælk eller sodavand, uden at det bidrager til mætheden.

Så drik vand eller evt. lightdrikke når du følger denne kostplan

Kostplan 1500 kalorier

Her finder du de forskellige måltider, som madplanen består af. Du kan vælge at bruge rækkefølgen som måltider kommer i her, men du kan også sagtens bytte rundt på rækkefølgen eller evt. slå måltider sammen hvis du foretrækker dette.

Det vigtigste er bare at du indtager det der står i madplanen, for at indtage de 1500 kcal.

Morgenmad: Havregrød

Består af:havregrød på kostplan 1500 kcal

  • Havregryn, 70 g
  • Letmælk, 100 g
  • Vand 100-200 ml
  • Whey, Bodylab 15 g
  • Smør: 10 g

Kog vand, mælk og havregryn sammen. Tilsæt proteinpulver lige inden servering.

431 kcal

Kostplan 1500 kcal.

Frokost: Rugbrød med æg

Består af:

  • Æg, 120 g (svarer til 2 æg)
  • Rugbrød, 100 g (svarer til 2 stk.)
  • Smør, 6 g (svarer til et skrabet lag)
  • Gulerødder, 200 g

477 kcal

Aftensmad: Pitabrød med kylling

Består af:

  • Pitabrød , 1 stk
  • Kylling Fillet, 100 g
  • Creme Fraiche Dressing, 25 g
  • Iceberg: Så meget som du kan ha’
  • Agurk + tomat

381 kcal.

Mellemmåltid: Skyr med topping

Består af:skyr på kostplanen

  • Skyr, Neutral, 150 g
  • Mandler, 10 g
  • Æble, 100 g (ca. 1 stort æble) / 100 g Bær
  • Kanel på toppen

190 kcal.

Kalorier i alt: 1480 kcal. – Så ca. 1500 kcal – du skal ikke gå i detaljer med om du lige rammer 20 kcal under eller over, det er ikke det der gør forskellen på om du taber dig eller ej.

Makrofordeling:

  • Kulhydrater: 167 g
  • Fedt: 50 g
  • Protein 110 g

 

Hvis du vil have flere forskellige dage at vælge imellem, og kostplanen tilsendt i PDF udgave kan du hente den helt gratis herunder.

Download kostplanen gratis

Gav mig struktur

Kostplanen jeg valgte gav mig en struktur og et overblik på hvor meget jeg rent faktisk kan spise, hvis jeg vælger mad af den rette kvalitet. 

Ulla, 47 år

✭✭✭✭✭

 

Vægttab og 1500 kcal

Denne kostplan ligger på ca. 1500 kcal. dvs. hvis du er en gennemsnitlig kvinde på et ligevægtsindtag på omkring 2000 kcal. skulle du gerne kunne tabe dig. Det kan være du skal justere lidt op eller ned, hvis ikke du oplever at vægten går nedad.

Hvis du er en gennemsnitlig mand der måske ikke er alt for overvægtig, ville du også sagtens kunne bruge denne madplan. Er du meget overvægtig mand, eller er du meget aktiv, skal du måske op og indtage lidt flere kalorier. Tjek fx denne kostplan på 1800 kcal hvis du står i denne situation.

Kostplanen er delt ind i 4 måltider, 3 hovedmåltider og et mellemmåltid. Du kan placerer måltiderne som de passer dig.

Hvilket vægttab kan du forvente med en kostplan på 1500 kcal?

I denne oversigt kan du få en indikation over hvor mange kilo du kan forvente at tabe dig, ved at følge en kostplan på 1500 kcal. alt efter hvor meget du vejer, og om du træner eller ej.

Alt du skal gøre er at indtaste dine date i den kalorieberegner, du kan fx finde en kalorieberegner her – Nu kender du dit ligevægtsindtag, og så kan du se dit forventede vægttab ved at følge denne kostplan på de 1500 kalorier.

Jeg anbefaler dig dog ikke at gå efter et vægttab på over 1 kg om ugen. Du kommer simpelthen til at blive for sulten, hvis du går efter et højere vægttab, og så vil det højst sandsynligt ikke holde i længden.

Vægttab på 1500 kalorier

Hvis dette er tilfældet, så se om ikke du kan finde en anden kostplan herunder, som passer dig bedre.

 

Find en anden kostplan her

FAQ – Generelle Spørgsmål om denne kostplan på 1500 kalorier

Kan man tabe sig på 1500 kalorier?

En gennemsnitlig kvinde, forbrænder ca. 2000 kcal om dagen – selv hvis hun ikke er ret aktiv. Som kvinde bør du derfor ca. tabe dig 500 gram om ugen ved at indtage 1500 kcal. En gennemsnitlig man forbrænder ca. 24-2500 kcal om dagen. Derfor kan du som mand forvente et vægttab på ca. 1 kg om ugen ved dette kalorieindtag.

Hvor meget er 1500 kcal?

1500 kcal svarer også til 6276 kj. 1500 er ikke super meget mad, så du skal være varsom omkring hvad du indtager. Du skal derfor overveje om du spiser oksekød på 4-8 % eller 14-18 %, og overveje om du bare hælder olie på salaten eller om det er her du sparer. Kort sagt; så er det ikke super mange kalorier, så overvej hvordan du indtager dem.

Kan jeg tabe 1 kg om ugen ved at indtage 1500 kcal?

Ja det kan du godt, hvis du har et ligevægtsindtag på 2500 kcal eller derover. Ved at være 1000 kalorier i underskud om dagen vil du teoretisk tabe dig ca. 1 kilo om ugen. Husk at der er selvfølgelig afvigelser hvis du fx en dag har spist noget meget salt, eller flere kulhydrater end du plejer.

Kan man tabe 5 kg på en måned ved denne kostplan?

Ja – hvis du har et ligevægtsindtag på ca. 2750 kcal (med forbehold), så ville du kunne tabe dig ca 5 kg på en måned. MEN går du over 1000 kcal i kalorieunderskud er der stor sandsynlighed for at du bliver meget sulten, så det er lige på grænsen om det praktisk kan lade sig gøre – men teoretisk kan det godt.

 

Summary
Kostplan 1500 kcal.
Article Name
Kostplan 1500 kcal.
Description
Find en gratis kostplan på 1500 kcal lige her
Author
Publisher Name
Gilbaks
Recent Posts
Kontakt os

Har du spørgsmål eller kommentarer, er du altid velkommen til at kontakte mig. Smid en besked, så svarer jeg tilbage hurtigst muligt.

Træningssko - vægtløftersko