Lær at bruge romaskinen

Home / Ikke kategoriseret / Lær at bruge romaskinen

Lær at bruge romaskinen

Har du nogensinde brugt romaskinen i fitnesscenteret? Hvis ikke, så får du nu chancen for at lære hvordan du bruger maskinen. Det er ikke så svært igen, du skal lige kende til et par indstillinger, vide hvordan du skal bevæge dig, og så kan du egentlig hurtigt komme i gang.

Se denne video hvor jeg guider dig igennem grundindstillingerne på romaskinen, samt hvordan hele bevægelsen skal se ud.

Hvorfor er roning godt?

Roning er kredsløbstræning (cardio) dvs. det forbedrer kredsløbet – kort sagt kan roning bruges til at komme i bedre form, på samme måde som en kondicykel eller et løbebånd også kan. Fordelen ved romaskinen er bl.a at du både bruger ben, overkrop OG armene, hvor du på løbebåndet eller cyklen kun bruger benene – pga. dette, er det super nemt og hurtigt at få pulsen op fordi der er flere muskelgrupper i brug.

Roning er godt til interval

Hvis du benytter dig af intervaltræning HIIT, HIT eller hvad du nu ellers kalder det, er romaskinen speciel effektiv. Du kan få maskinen hurtigt igang, og du kan stoppe den med det samme, hvilket gør romaskinen perfekt til interval træning. Du kan fx ikke stoppe op, og komme hurtigt igang igen på løbebåndet, som du kan på samme måde med romaskinen.

Ligeledes kan du indstille romaskinen til forskellige tidsintervaller, så du ved hvornår du skal arbejde, og hvornår du skal holde pause – hvilket igen gør den super egnet til intervaltræning.

Universelt i alle fitnesscentre

En anden fordel ved romaskinen er at det er samme model der er i de fleste centre ‘Concept 2‘. Jeg har endnu ikke set et center med en anden model. Pga. dette, gør det den nem sammenligning – ligemeget hvilket center du befinder dig i. Hvis du har prøvet at træne i flere forskellige centre, så ved du hvor irriterende det kan være, hvis en maskine ikke lige bevæger sig på samme måde som i et andet center, selvom det burde være det samme. Dette undgås ved romaskinen.

Roning er pisse hårdt!

Som jeg skrev i starten, så bruger du i roning, stort set hele kroppen – så JA, den er effektiv! og Fuc…. hård. Jeg garanterer du kommer til at svede, mærke benene brænde og snappe efter vejret.

Gør du ikke? – Så ro hurtigere !!!!

Recent Posts

Leave a Comment

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

691 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

Kontakt os

Har du spørgsmål eller kommentarer, er du altid velkommen til at kontakte mig. Smid en besked, så svarer jeg tilbage hurtigst muligt.

De bedste maveøvelsermuskelmasse