fbpx

vægttab til bryllup – Simone’s forløb

 In Træningsforløb

Simone kom for at få hjælp fordi hun gerne ville se bedst mulig ud i brudekjole, til hendes kommende bryllup. Hun har derfor skrevet lidt om hele forløbet optil hendes store dag, hvordan hun oplevede det og hvilke udfordringer der var undervejs.

– Enjoy 🙂

Navn: Simone Dige Høgh

Alder: 25 år

Højde: 174 cm

foto 1

Vægt start: 70,5 kg

Vægt slut: 66 kg

simones mål

Træningserfaring: Styrketræning: Ikke så megen erfaring. Men har en del erfaring indenfor forskellig konditionstræning. Er desuden idrætslærer på Aalborghus Gymnasium, hvor jeg til daglig prøver kræfter med forskellige sportsgrene.

Hvad er målet med din træning: Målet med min træning er, at tabe mig nogle kilo inden mit bryllup sidst i juni. Det er desuden målet at tabe nogle centimeter og blive mere strammet op over hele kroppen, især mave og arme.

Hvordan ser din træning typisk ud: Min træning består af et full body-program bestående af tre ugentlige træningsdage. Træningen varer cirka 1 time.

foto 5

Hvordan spiser du normalt? En normal dag tidligere kan se således ud:

  • Morgenmad: A38 med mysli
  • Mellemmåltid: Frugt + knækbrød
  • Frokost: To skiver rugbrød med pålæg/æg
  • Mellemmåltid: Knækbrød/rugbrød med smøreost
  • Aftensmad: Pasta og kødsouse/pizza/lasagne/wok mm.
  • Aftenssnack: Frugtskål

 

Hvordan spiser du efter du er startet forløbet op? Jeg spiser meget grønt i forhold til tidligere, så min mad i løbet af dagen består primært af grøntsager, kød, skyr, hytteost, knækbrød, frugt, bær og nødder.

Beskriv en typisk dag med træning og mad:

  • 7.00: Jeg spiser morgenmad: Havregrød eller skyr med æble
  • 7.30: Jeg cykler på arbejde
  • 10.00: Jeg spiser et mellemmåltid, f.eks. knækbrød med hytteost og avokado
  • 12.00: Jeg spiser frokost, f.eks. rugbrød, grøntsager og æg
  • 14.00: Jeg cykler hjem fra arbejde
  • 14.30: Styrketræning i 1 time – jeg cykler frem og tilbage
  • 16.00: Jeg spiser et mellemmåltid, f.eks. knækbrød med hytteost og avokado.
  • 18.30: Aftensmad: F.eks. kylling med grøntsager.
  • 19.00: Går en tur i 1 time
  • 20.30: Aftenssnack, f.eks. skyr med bær og mandler

Hobby udover træning

  • Badminton en gang om ugen (i sæsonen).
  • Jeg træner en flok udviklingshæmmede i Hockey en gang om ugen.
  • Familie og venner.

Hvad har fået dig til at søge hjælp ved Marianne?

  • Primært på grund af brylluppet. Og så ved jeg at hun lige har taget en kostvejleder- og træneruddannelse, så hun ved hvad hun taler om. Jeg er sikker på, at hun kan hjælpe mig med at nå mit mål. Jeg har desuden set resultater på hendes egen krop gennem de år jeg har kendt hende. Det motiverer en del.

Hvordan er Marianne som vejleder?

  • Hun er rigtig god. Hun evaluerer løbende, hvilket motiverer og får mig til at stramme op og tage mig sammen hver uge. Man kan desuden altid skrive til hende med spørgsmål.

Har der været nogle særlige udfordringer mht til kost/træning undervejs?

  • Der har været lidt udfordringer i forhold til tid til træningen, og det bliver nok endnu mere når jeg nærmer mig eksaminerne. Jeg har dog fundet en god vej til at prioritere madlavning og træning, så det har kørt ret smertefrit indtil videre.
  • Sidst i forløbet havde jeg meget svært ved at holde madplanen, så der justerede Marianne planen, således jeg f.eks. måtte spise pasta, kartofler og ris igen – bare i meget små mængder. Det var rigtig godt.
  • En anden udfordring er sociale arrangementer i løbet af ugen, hvor det er svært at holde planen. Der er jeg faldet i nogle gange, hvor jeg har været nødt til at synde flere gange på en uge.foto 2

Hvad er din målsætning efter forløbet?

  • Mit mål er at fortsætte med at træne, som jeg gør nu. Målet er endvidere at holde kosten, så vidt muligt. Der skal dog være plads til at synde nogle gange om ugen, hvis jeg har aftaler med venner og familie, hvor der bliver serveret andet end hvad der matcher til kuren.
  • Jeg kunne rigtig godt tænke mig at ende med en kropsvægt på 64-65 kg.

 simone

Evaluering efter forløbet:

Forløbet med Marianne har givet mig rigtig meget. Jeg har opnået mit vigtigste mål, som har været, at være tilfreds med mig selv i min brudekjolen til mit bryllup 28. juni. Jeg opnåede ikke det største tab i vægt, men derimod fik jeg fordelt kropsfedtet bedre på min krop og jeg fik smidt en del cm rundt på kroppen. Jeg er derfor meget tilfreds med forløbet og kan til enhver tid anbefale Marianne til andre, som måtte have behov eller lyst til at ændre sin livsstil.

foto 3

 

 

 

 

 

 

 

 

Recommended Posts
Kontakt os

Har du spørgsmål eller kommentarer, er du altid velkommen til at kontakte mig. Smid en besked, så svarer jeg tilbage hurtigst muligt.