Træningsprogram – Find flere GRATIS Styrketræningsprogrammer

 In Ikke kategoriseret

Der findes ufattelig mange træningsprogrammer alt efter hvilket mål og hvilken udfordring du står overfor. Her finder du flere forskellige gratis styrketræningsprogrammer. Træningsprogrammerne er udviklet af mig, som har mere end 10 års erfaring som personlig træner.

Jeg vil næsten vædde med, at ligemeget hvilket mål eller ønske du har, så kan du finde et træningsprogram der passer til dine ønsker og behov.

Du kan vælge dit træningsprogram alt efter hvad dit mål er, dit niveau og hvilket udstyr du ønsker at træne med.

Læs først guiden igennem om hvordan du vælger det rigtige træningsprogram, inden du starter. Så har du de bedste forudsætninger for at få resultater.

Sådan finder du det rigtige Styrketræningsprogram

Find dit niveau

Start med at vurdere dit eget niveau. Altså hvor lang tid har du trænet? Kender du de forskellige basisøvelser? Og hvor god er din koordination, smidighed og styrke? Jeg har inddelt de forskellige træningsprogrammer i niveauer, så det er så nemt for dig at vælge et at starte ud med.

Hvor mange dage vil du træne?

Om du kan træne 2 eller 6 gange om ugen er sådan set ligemeget. En god træningsrutine skal passe til dit liv og din hverdag – ikke omvendt. Så hvis du har mulighed for at træne max 2 dage om ugen, så lad vær med at vælge et der kræver at du træner 5-6 gange om ugen for at se resultater.

Hvor vil du træne?

En anden vigtig parametre er hvor du gerne vil træne. Du kan sagtens få resultater med hjemmetræning, men udstyret er selvfølgelig begrænset. Så vælg program efter om du fx har Kettlebells til rådighed derhjemme, eller om du hellere vil ind i centeret og træne.

Hvad er dit mål med træningen?

Ud over du skal vælge træningsprogram efter dit niveau og tid, skal du selvfølgelig også vælge program alt efter dit mål. Dvs. hvis du ønsker at opbygge mere muskelmasse skal du helt sikkert gå efter GVT programmet. Skal du igang med et vægttab er det en rigtig god idé at vælge et full body program – Det kan enten være begynder programmet, eller hjemmetræningsprogrammet, alt efter hvor du vil træne henne.

Træningsprogram - styrketræningsprogrammerHer finder du træningsprogrammerne

Dette træningsprogram egner sig godt til dig der er begynder, og gerne vil igang med styrketræning med frie vægte. Programmet er simpelt bygget op hvor du kommer hele kroppen igennem til hver træning, også kaldet et fullbody program.

Antal træningsdage pr. uge: 2-4

Find begynder Styrketræningsprogram 

Dette program er til dig der gerne vil klare træningen derhjemme. Programmet kræver ikke noget udstyr, andet end simple ting du har i hjemmet. Programmet har fokus på styrketræning og er bygget simpelt op, så det er nemt og overskueligt.

Antal træningsdage pr. uge: 2-4

Find træningsprogram til hjemmetræning

Ønsker du mere muskelmasse – altså få større muskler? Så er det her styrketræningsprogrammet til dig. Du må gerne ha’ lidt erfaring med styrketræning, før du bevæger dig ud i dette program, da det er noget mere krævende.

Antal træningsdage pr. uge: 4-5

Find Træningsprogram for øget muskelmasse

Vil du gerne træne med Kettlebells er dette programmet til dig. Det kræver at du har kettlebells til rådighed, enten i træningscenteret, eller hjemme ved dig selv. Du kan være begynder og starte her, men du kan også være mere øvet og træne med kettlebells

Antal træningsdage pr. uge: 2-6

Find Kettlebells træningsprogram

Hvorfor er det vigtigt at følge et træningsprogram til styrketræning?

Det er det, fordi det giver så meget bedre resultater at følge et træningsprogram – hvad enten det er til hjemmetræning eller træning i et center.

Her er nogle af fordelene:

  • Du ved hvad du skal lave
  • Du mindsker spildtiden
  • Du ved hvilke kilo du tog sidst, og du ved hvad du skal forbedre
  • Du får mere selvtillid i centeret fordi du har helt styr på hvad du skal i gang med …

Og så har jeg ikke engang snakket om fordelene ved at se sig selv blive stærkere, og hvorfor det er et af de allermest effektive midler – Hvad enten dit mål er vægttab, at blive sundere eller noget helt tredje.

Mere styrke i kroppen har vi alle gavn af.

Hvilket træningsprogram skal jeg vælge til vægttab?

Du kan i princippet vælge samtlige træningsprogrammerne her på siden hvis du ønsker at tabe dig. Du skal ikke styrketræne anderledes, når du gerne vil tabe dig, end når du vil strammes op, eller bygge muskler. Det du skal ændre hvis du ønsker et vægttab, er din kost og dit daglige energiindtag. Du skal sørge for at indtage mindre kalorier end du har behov for når du vil ned i vægt.

Derudover kan du også vælge at lave ekstra cardiotræning ved siden af din styrketræning. Du kan lave cardio enten som opvarmning inden du går i gang med et af træningsprogrammerne, du kan lave det efter en træning eller du kan lave det på de dage du ikke styrketræner. Kort sagt; så er der mange muligheder for hvordan du kan sammensætte cardiotræningen sammen med styrketræningen, det vigtigste er at det passer til dit liv og din hverdag.

Fordelene ved at styrketræne efter et program, er at du kan opbygge muskler, eller i hvertfald vedligeholde den muskelmasse du har. Når du ligger i ‘Energiunderskud’ taber din krop masse – og hvis du ikke styrketræner er der desværre stor risiko for at du taber muskelmasse – og det er ikke smart !

Det handler altså om at begrænse tabet af muskelmasse, hvis du ønsker at tabe dig – det kan du ved at følge et af disse træningsprogrammer.

 

 
 
 

GENERELLE SPØRGSMÅL OM  STYRKETRÆNINGSPROGRAMMER

Hvad er et godt træningsprogram?

Et godt program er et der passer til dit niveau, altså om du er begynder eller mere øvet. Så tager det hensyn til hvor mange gange du ønsker at træne, og så tager det selvfølgelig også hensyn til hvad dit mål er – om du træner efter mere muskelmasse eller bedre kondition. Derfor finder du flere forskellige programmer her på siden. Du får det bedst mulige resultat ved at følge et træningsprogram, der passer til din hverdag.

Hvor meget skal man træne for at opbygge muskler?

Om du skal styrketræne 2, 3 eller 6 gange om ugen afhænger af dit niveau, din alder, din evne til at restituere og om du får nok mad. Husk at få nok mad, nok kalorier og nok protein.

Du får ikke større muskler ved at træne hver dag, der skal også ro og restitution til.

Summary
Review Date
Reviewed Item
Træningsprogram - Find flere GRATIS StyrkeTræningsprogrammer
Author Rating
51star1star1star1star1star
Product Name
Træningsprogrammer - Find et GRATIS Træningsprogram
Price
DKK 0
Product Availability
Available in Stock
Recent Posts
Kontakt os

Har du spørgsmål eller kommentarer, er du altid velkommen til at kontakte mig. Smid en besked, så svarer jeg tilbage hurtigst muligt.

sunde mellemaltider