fbpx

Kostplan 1500 kcal

 In Kost

I denne artikel finder du en kostplan på 1500 kcal. som egner sig godt til vægttab. Ønsker du et vægttab kan en kostplan på 1500 kcal være det perfekte valg til dig. Fordelen ved kostplaner er at du ikke skal tænke over maden

Kostplan til vægttab

Denne plan ligger på ca. 1500 kcal. dvs. hvis du er en gennemsnitlig kvinde på et ligevægtsindtag på omkring 2000 kcal. skulle du gerne kunne tabe dig. Det kan være du skal justere lidt op eller ned, hvis ikke du oplever at vægten går nedad. Kostplanen er delt ind i 4 måltider, 3 hovedmåltider og et mellemmåltid. Du kan placerer måltiderne som de passer dig.

Hvilket vægttab kan du forvente med en kostplan på 1500 kcal?

I denne oversigt kan du få en indikation over hvor mange kilo du kan forvente at tabe dig, ved at følge en kostplan på 1500 kcal. alt efter hvor meget du vejer, og om du træner eller ej.

Alt du skal gøre er at indtaste dine date i den kalorieberegner, du kan fx finde en kalorieberegner her – Nu kender du dit ligevægtsindtag, og så kan du se dit forventede vægttab ved at følge denne kostplan på de 1500 kalorier.

Jeg anbefaler dig dog ikke at gå efter et vægttab på over 1 kg om ugen. Du kommer simpelthen til at blive for sulten, hvis du går efter et højere vægttab, og så vil det højst sandsynligt ikke holde i længden.

Hvis dette er tilfældet, så se om ikke du kan finde en anden kostplan herunder, som passer dig bedre.

Find flere kostplaner her

Kostplan 1500 kcal.

Kostplan på 1500 kcal.

Her kan du se eksempler på måltiderne i kostplanen. Du kan downloade et gratis eksemplar herunder, hvor du får flere eksempler med i din plan.

Morgenmad: Havregrød

Består af:

  • Havregryn, 70 g
  • Letmælk, 100 g
  • Vand 100-200 ml
  • Whey, Bodylab 15 g
  • Smør: 10 g

Kog vand, mælk og havregryn sammen. Tilsæt proteinpulver lige inden servering.

431 kcal

Kostplan 1500 kcal.Frokost: Rugbrød med æg

Består af:

  • Æg, 120 g (svarer til 2 æg)
  • Rugbrød, 100 g (svarer til 2 stk.)
  • Smør, 6 g (svarer til et skrabet lag)
  • Gulerødder, 200 g

477 kcal

Aftensmad: Pitabrød med kylling

Består af:

  • Pitabrød , 1 stk
  • Kylling Fillet, 100 g
  • Creme Fraiche Dressing, 25 g
  • Iceberg: Så meget som du kan ha’
  • Agurk + tomat

381 kcal.

Mellemmåltid: Skyr med topping

Består af:

  • Skyr, Neutral, 150 g
  • Mandler, 10 g
  • Æble, 100 g (ca. 1 stort æble)
  • Kanel på toppen

190 kcal.

Kalorier i alt: 1480 kcal. – Så ca. 1500 kcal – du skal ikke gå i detaljer med om du lige rammer 20 kcal under eller over, det er ikke det der gør forskellen på om du taber dig eller ej.

Makrofordeling:

  • Kulhydrater: 167 g
  • Fedt: 50 g
  • Protein 110 g

Vil du have flere måltider at vælge i mellem?

Download kostplan her gratis:

Vil du derimod hellere lære at lave din egen kostplan, så du selv kan bestemme hvilke måltider du ønsker at spise hvornår kan du lære dette lige herunder: 

Lær at lave en kostplan

 

Hvem har lavet kostplanen?

Denne artikel er udarbejdet af Marianne Gilbak, fitnessekspert og personlig træner, med mere end 10 års erfaring i branchen, og et CV større end de fleste. Hvis du har spørgsmål til denne  kostplan til vægttab er du velkommen til at smide en kommentar.

Summary
Kostplan 1500 kcal
Article Name
Kostplan 1500 kcal
Description
Kostplan 1500 kcal
Author
Publisher Name
Gilbaks
Recent Posts
Kontakt os

Har du spørgsmål eller kommentarer, er du altid velkommen til at kontakte mig. Smid en besked, så svarer jeg tilbage hurtigst muligt.

Gratis kostplan