Gratis træningsprogram til at træne hjemme

 In Ikke kategoriseret

I denne artikel finder du et gratis træningsprogram, som du kan hente og benytte dig af kvit og frit – du finder træningsprogrammet længere nede på siden.

 

Der er mange fordele ved at træne hjemme….

  • Det er hurtigt at gå til
  • Du sparer tid på transport
  • Du kan gøre det imens du passer børn

MEN det kræver lidt opfindsomhed når man ikke har ligeså meget udstyr til rådighed som hvis du bevæger dig ned i centeret.

Sådan kommer du i form med et hjemmetræningsprogram …

MEN du kan heldigvis komme det meste af kroppen igennem uden udstyr.

DOG vil jeg anbefale et par enkelte ting, hvis du overvejer at tage din hjemmetræning seriøs, for der er bare nogle muskelgrupper som er rigtig svære at træne uden udstyr.

Her får du en liste på 3 ting som jeg vil anbefale til hjemmetræning som du kan få for under 1000 kr.

1. Slyngetræner

En slyngetræner kan bruges til rigtig mange øvelser, men der hvor den især kommer til sin ret er til rygtræningen – som kræver at du kan lave et træk af en art – Og det er bare rigtig svært hvis ikke du har et redskab som fx en slyngetræner, du kan også bruge Gymrings hvis du er mere til det. Begge dele har samme funktion.

Udover rygtræningen kan de også bruges til rigtig mange andre øvelser, såsom Ring Pushups, maveøvelser, et-bens øvelser osv.

2. Elastikker

Jeg både elsker og hader elastikker.

Men til hjemmetræningen er det altså bare smart – For det er ikke lige os alle sammen der kan finde plads til flere forskellige håndvægte i diverse kilo – Men elastikker er billige og så fylder de ingenting.

Elastikkerne kan bruges i rigtig mange øvelser hvor der skal modstand på. Som fx Bicepscurls, Triceps extensions, skulderpres osv. Det er derfor en god ide at have nogle forskellige elastikker med forskellig modstand,

 

3. Træningsmåtte

Rigtig mange øvelser kræver at du skal ned og ligge på gulvet, eller have knæene i jorden – og det er bare mere behageligt på en måtte.

Du kan selvfølgelig sagtens undvære måtten i princippet – MEN det kan hurtigt komme til at gøre ondt i både ryg, knæ og hofter hvis ikke der er noget blødt underlag.

Med de her tre redskaber, kan du komme rigtig langt med din hjemmetræning.

Er du mere avanceret (og stærk nok til det) vil det næste være, at kigge nærmere på en Chin-up-bar – Men indtil videre er de 3 førnævnte redskaber et RIGTIG godt udgangspunkt.

Hjemmetræningsprogram

Nå, men nu til træningsprogrammet ….

Med træningsprogrammet kommer du hele kroppen igennem – så jeg anbefaler at du træner det 2-4 gange om ugen for de bedste resultater.

og du kan sagtens bruge træningsprogrammet selvom du ikke har noget udstyr, du springer blot de øvelser over som kræver elastik eller slyngetræner.

Hent dit gratis træningsprogram lige herunder.

Få dit træningsprogram gratis:

Her er nogle af øvelserne i dit hjemmeprogram:

Bare rolig, når du henter træningsprogrammet, er der links til mange flere øvelser.

Hvorfor er det vigtigt at følge et træningsprogram?

Det er det, fordi det giver så meget bedre resultater at følge et træningsprogram – hvad enten det er til hjemmetræning eller træning i et center.

Her er nogle af fordelene:

  • Du ved hvad du skal lave
  • Du mindsker spildtiden
  • Du ved hvilke kilo du tog sidst, og du ved hvad du skal forbedre
  • Du får mere selvtillid i centeret fordi du har helt styr på hvad du skal i gang med …

Og så har jeg ikke engang snakket om fordelene ved at se sig selv blive stærkere, og hvorfor det er et af de allermest effektive midler – Hvad enten dit mål er vægttab, at blive sundere eller noget helt tredje.

Mere styrke i kroppen har vi alle gavn af.

Træningsprogram til Vægttab

At følge et træningsprogram hvis du ønsker at tabe dig, kan være en god ide for at holde motivationen ved lige.

Et vægttab går op og ned, og hvis du har en helt konkret plan at følge, er der større chance for succes.  Styrketræning er et vigtigt element under et vægttab sammen med den korrekte tilgang til kosten. Derfor er det træningsprogram du finder her på siden, baseret på styrketræning.

Men det betyder selvfølgelig ikke at det er forbudt at dyrke en eller anden form for kredsløbstræning ved siden af – men har du fokus på de rigtige elementer ved kosten, er det ikke det du behøves at starte med.

Hvorfor er styrketræning godt under vægttab?

Styrketræning er med til at opbygge mere muskelmasse, men i en vægttabsperiode, dvs. i en periode hvor du ligger i ‘Energiunderskud‘ taber din krop masse. Det handler så om at begrænse at det tab er muskler så meget som muligt!

Det kan du bl.a. gøre ved vægttræning. Hvis du gør det på den rigtige måde, samtidig med en optimal kost – der passer til dit mål.

Det er ikke fordelagtigt at tabe muskelmasse, men derimod fedtmasse under et vægttab, og netop derfor er styrketræning et vigtigt element.

Jeg håber du får succes med træningsprogrammet, du er altid velkommen til at skrive hvis du har opklarende spørgsmål 🙂

 

Passer dette træningsprogram ikke til dit niveau eller din hverdag?

→  Få et personligt tilpasset træningsprogram

eller

→  Book et træningsforløb med mig som din personlige træner i Aalborg.

Summary
product image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
4 based on 5 votes
Brand Name
Gilbaks
Product Name
Træningsprogram til vægttab
Price
Gratis
Product Availability
Available in Stock
Recent Posts
Kontakt os

Har du spørgsmål eller kommentarer, er du altid velkommen til at kontakte mig. Smid en besked, så svarer jeg tilbage hurtigst muligt.

Flad Mave