Hvad er Biosignature ?

Home / Ikke kategoriseret / Hvad er Biosignature ?

Hvad er Biosignature ?

Biosignature

Biosignature er en form for udvidet fedtprocentmåling, der udover at fortælle din fedtprocent, også viser hvor på kroppen der lagres mere fedt.

Alt efter hvor på kroppen man lagrer mest fedt, kan det give et billede af hvordan ens hormonelle balance ser ud, eller rettere sin hormonelle ubalance. Ved at måle hvor på kroppen du lagrer mest fedt, kan Biosignature være et redskab til hvor der eventuelt skal sættes ind for, at man har de bedste forudsætninger til vægttab eller muskelopbyggelse.  Alt efter hvor på kroppen man lagrer mest fedt, fortæller målingen hvad der evt. kan være skyld i dette. Det kan fx være mangel på søvn, er du stresset, er du insulin resistens, og meget meget mere.

Det skal dog ikke betyde sådan, at blot fordi man har mangel på søvn og man herefter “fixer” søvn problemet, så taber man sig lige præcis det sted og ikke andre steder på kroppen. Biosignature er ikke lig punkt-forbrænding.

 

En Biosignature-måling er inklusiv prisen i et Træningsforløb

Find info om Træningsforløb her

Hvordan virker biosignature?

Målingen foregår ved hjælp af en fedttang, der måler hudfolder 12 forskellige steder på kroppen. Hvis punkterne over tid bliver mindre, men vægten er den samme, så betyder det at det er fedt der bliver forbrændt og ikke muskelmasse. Det gode ved tangen, kontra de meget omtalte Tanita vægte, er at målingen er reliabel, dvs. den viser samme resultat, måling for måling. Hvorimod vægten er meget upræcis, og har kan have store udsving ved blot de mindste ændringer. Selvfølgelig er der en vis måleusikkerhed, men den er betydelig mindre ved brug af tangen, kontra de vægte du ser i centeret.

Der måles:

  • Under hagen
  • Kinden
  • Brystet
  • Triceps
  • Ryg
  • Siden af maven
  • Hoftekammen
  • Maven
  • Knæ
  • Læg
  • Forlår
  • Baglår

Hvis du vil ha’ resultater?

biosignatureFor at du som bruger, skal have gavn af denne måling, kræver det dog en vis ofring og ydelse fra dig selv. Du skal være villig til at ændre dine kost og træningsvaner, og måske give afkald på hvad du mener er “godt eller smart”. Ligeledes kan det kræve en investering i diverse kosttilskud, hvis man ønsker at se en forskel, da et vitamin og mineral underskud, kan bidrage til denne ubalance i kroppen. Ligeledes kræver det også at du ikke er bange for at man “måler dine deller” – ja det er jo fedtet man måler, så det kan man ikke helt komme udenom vha. denne metode, og der måles både på hoved, arme, mave og underkrop.

OBS

Der er dog også visse begrænsninger ved at bruge en tang til at måle fedtprocent. Vejer du som kvinde over de 80 kg og mand over 100 kg. er målingen tæt på ubrugelig, da den simpelthen vil være for upræcis.

Recommended Posts

Leave a Comment

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

591 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

Kontakt os

Har du spørgsmål eller kommentarer, er du altid velkommen til at kontakte mig. Smid en besked, så svarer jeg tilbage hurtigst muligt.

ProteinbarMarianne Personlig træner